Till senaste kommentaren
Detta inlägg är gammalt och kan innehålla inaktuell information.

Tid för återkoppling vid reklamation?

Hej,

Gjorde en reklamation för drygt 1 vecka sedan och har inte hört något ifrån er än. Är handläggningstiden längre än 1 vecka eller kan den ha kommit bort? Jag har inte ens fått en autosvar, så därför börjar jag undra vad som hänt.
MVH/ Sara
Sara

Kommentarer

  • Hej Sara
    Trevligt att du hittat vårt forum för frågor och svar.

    Din reklamation inkom den 30 juni och igår, den 8 juli, skickades vårt svarsbrev med kompensation till dig. Det borde vara hos dig idag eller imorgon om posten gör sitt jobb : )

    När man registrerat sin reklamation får man upp rutan (nedan) på hemsidan. Tyvärr finns det inte utrymme för att även skicka ett automail från programmet som hanterar våra registrerade reklamationer.




    Reklamationer behöver en hanteringstid.

    • Kvalitetsavdelningen granskar reklamationen. 
    • Eventuellt kallar man hem den reklamerade vara, från dig som kund, för utredning. 
    • Man tar fram referensprover till den gällande batchen för jämförelse och granskar omfattningen av ett eventuellt problem. 
    • Om det behövs, resonera vi med vår leverantör eller tillverkare.
    • När vi har svar på vad som orsakat din reklamation skickar vi svarsbrev med kompensation. Givetvis beroende på reklamationens beskaffenhet tar det olika tid, men vår avsikt är att det ska vara klart inom 10 dagar.
    Just nu befinner vi oss i en speciell period (Covid-19) vilket gör att vi har en något fördröjd hanteringstid.

    Vi är tacksamma för allas tålamod.
    Pia Konsumentkontakt

Kommentera eller skriv ett nytt inlägg

Ditt namn och inlägg kan ses av alla. Din e-post visas aldrig publikt.